4. januar 2013

Pris jungle på vacciner

Hepatitis A vaccine

Som led i mine forberedelser til rejsen i februar skal jeg vaccineres imod Hepatitis A. Denne vaccine beskytter imod smitsom leverbetændelse og er som jeg er oplyst den mest "almindelige" vaccine som man får når man skal til udlandet. 

Jeg søgte oplysninger på nettet og fandt lynhurtigt ud af at priserne på denne vaccine variere utrolig meget. 

Vi er 8 personer som skal af sted sammen og vi fik alle oplyst forskellige priser hos vores egen læge - hvilket naturligt nok er et af de steder man spørger først. 

Hold øje i prisjunglen.
Jeg fandt ud af at hos mig egen læge er selve vaccine prisen i den billige ende, men man skal blot være opmærksom på at der er et gebyr for at modtage denne vaccine hos lægen, og derfor flytter min læge helt op i den dyre ende hvis man sammenligner. 

Det billigste sted som jeg har fundet er hos Dansk Vaccinationscenter på Frederiksberg. Her får man vaccinen for 385 kr. (Se deres priser her)

Den dyreste pris vi har fundet frem til var hos en af mine rejseledsageres egen læge hvor prisen alt i alt kom helt op på 600 kr. 

I min verden er det væsentlige penge at spare for den samme vaccine. Så jeg syntes helt bestemt ikke at man skal tage det første og bedste sted. 

Jeg vil opfordre alle til at undersøge markedet og spørg om der er gebyr, inden de får stikket og vær ikke bleg for at sig nej tak til din egen læge. 
Du er kunden og du har ret til at gå et billigere sted hen. 

Jeg er blevet lidt forarget over at forskellen er så stor og jeg håber at jeg ved dette indlæg kan hjælpe nogle til at spare penge :) 

 //Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com