14. januar 2013

La Glace

Et smut forbi La Glace!!

Weekenden bød på en tur forbi La Glace. 
Jeg har altid lært at man skal prøve tingene før man kan tillade sig at have en mening om tingene. 


Derfor skulle jeg forbi La Glace nu.
Jeg ELSKER kager og jeg har den sødeste tand ever. 
Pga. historien hos La Glace og den høje pris skruer man automatisk forventningerne op inden et sådan besøg. 

Det er et super hyggeligt sted som emmer af stemning og man føler straks at man træder ind i en stue i et palæ og er inviteret til te selskab. 


Personalet er venligt og smilende selv om der kan være travlt for dem. Vi fandt et lille bord i en lille krog (Der er ikke meget plads, når der er mange mennesker)

Vi skulle beslutte os for hvad vi skulle have. 
Der er så mange forskellige lagkager der inde at vælge imellem, så det var ikke nemt. 

Vi valgte dog til sidst et stykke Othellokage og et stykke Forårskage 


 Begge kagerne smagte super godt - Det er tydeligt at smage at der bliver brugt kvalitetsprodukter til fremstillingen af disse kager og kombinationerne af smag er også rigtig lækker. 

Jeg fik selv forårskagen og den ser måske meget sød ud, men faktisk er cremen syrlig pga. hindbærne og smager rigtig godt sammen med den tygge chokoladetrøffel. En rigtig skøn kage efter min mening.

Vores lille fine bord - Kage og varm Kakao. 

Et stykke kage koster lige meget hvilken 52 kr.
Jeg må indrømme at jeg ved første øjekast tænkte - Er stykket ikke større. Men da det kom til stykket kunne jeg ikke en gang spise det hele.  
Prisen på denne kage syntes jeg er fin. Vi er selvfølgelig i den dyre ende, men kvaliteten og smagen var helt i top. 


Der hvor jeg dog blev lidt trist, var da jeg så prisen på deres kakao. 
Den kostede 68 kr. for en lille kande. Hvor der ca. er 1½ kop i. 
Dette syntes jeg er meget overdrevet og det var den efter min mening ikke værd. 
Som jeg forstår det, så koste deres kaffe og te også 68 kr. 
Dette syntes jeg i den grad er i overkanten.


Men Kagen <3 I LOVE - kan ikke sætte en finger på det. 
Det skal bestemt prøves - Men jeg syntes ikke at det er så svimlende fantastisk som nogen giver udtryk for. Jeg er sikker på at snobberiet for nogle mennesker smitter af på deres smagsløg når de går ind ad døren på La Glace.  


Hvis du tager der ind for første gang så nedjuster forventningerne lidt, så kan du godt blive overrasket :) 

For kage elskere er dette sted dejligt - men husk den store pengepung :) 

(Hvis du vil gå der fra i en opløftet stemning og syntes at det er helt fantastisk så hold dig fra toiletterne. De var godt nok triste da jeg var der. Slidte, beskidte og levede ikke op til deres "kvalitet" - FØJ)


Har du været der hører jeg gerne om din oplevelse <3 

//Simse 

1 kommentar:

  1. Blev der ikke fortalt at prisen på kakao/kaffe/the dækker - refill. Så når I havde tømt jeres kande, så kunne I blot gå hen til disken og få fyldt op igen. Af kakaoen kan man nu kun klare 2-3 kopper, så er man mæt :)

    SvarSlet

simsesworld@gmail.com